martes, 28 de enero de 2014

Conjunts d'iguals / Conjuntos de iguales


Si hi ha una cosa que li agradi a en Pau, aquesta és jugar amb una joguina d’una manera diferent per a la que a priori ha estat pensada. 

Un matí mentre esmorzàvem va venir amb les peces d’enfilar, les va tombar sobre la taula i va buscar totes les que tenien forma de clau i les va separar. Vaig proposar-li llavors, encerclar-les amb un cordó i separar les altres formes en diferents cercles. En acabar, li vaig proposar fer el mateix però separant per colors. La classificació per conjunts d’iguals o semblants ajuda a establir la base per al pensament matemàtic.





Si hay algo que le guste a Pau es jugar con un juguete de una manera diferente de la que a priori ha sido pensada.


Una mañana mientras desayunábamos vino con las piezas de enhebrar, las tumbó sobre la mesa y buscó todas las que tenían forma de llave y las separó. Le  propuse entonces, rodearlas con un cordón y separar las otras formas en diferentes círculos. Al terminar, le propuse hacer lo mismo pero separando por colores. La clasificación por conjuntos de iguales o similares ayuda a establecer la base para el pensamiento matemático.

6 comentarios:

  1. Aquest joc també el tenim. Mai he aconseguit que jugués "tal com toca" enfilant seguint una lògica. M'has donat una idea pe fer un dia. Gràcies!

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. a tu!
      ell si que les enfila, però quan vol i com vol. O juga a fer torres apilant les fitxes, o d'altres vegades fa veure que son galetes! jaja

      Eliminar
  2. M'agrada molt veure com ells troben la seva pròpia manera de jugar i aprendre.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. és cert, però a vegades als adults ens costa molt simplement observar.

      Eliminar
  3. Quin petit matemàtic! Sort que ells van un pas per endevant i veuen mil altres possibilitats a les coses que nosaltres no veuríem!!

    ResponderEliminar