Si hi ha una cosa que li agradi a en Pau, aquesta és jugar amb una joguina d’una manera diferent per a la que a priori ha estat pensada.
Un matí mentre esmorzàvem va venir amb les peces d’enfilar, les va tombar sobre la taula i va buscar totes les que tenien forma de clau i les va separar. Vaig proposar-li llavors, encerclar-les amb un cordó i separar les altres formes en diferents cercles. En acabar, li vaig proposar fer el mateix però separant per colors. La classificació per conjunts d’iguals o semblants ajuda a establir la base per al pensament matemàtic.
Si hay algo que le guste a Pau es
jugar con un juguete de una manera diferente de la que a priori ha sido
pensada.
Una mañana mientras desayunábamos vino con
las piezas de enhebrar, las tumbó sobre la mesa y buscó todas las que tenían
forma de llave y las separó. Le propuse entonces, rodearlas con un cordón y
separar las otras formas en diferentes círculos. Al terminar, le propuse hacer
lo mismo pero separando por colores. La clasificación por conjuntos de iguales
o similares ayuda a establecer la base para el pensamiento matemático.
Aquest joc també el tenim. Mai he aconseguit que jugués "tal com toca" enfilant seguint una lògica. M'has donat una idea pe fer un dia. Gràcies!
ResponderEliminara tu!
Eliminarell si que les enfila, però quan vol i com vol. O juga a fer torres apilant les fitxes, o d'altres vegades fa veure que son galetes! jaja
M'agrada molt veure com ells troben la seva pròpia manera de jugar i aprendre.
ResponderEliminarés cert, però a vegades als adults ens costa molt simplement observar.
EliminarQuin petit matemàtic! Sort que ells van un pas per endevant i veuen mil altres possibilitats a les coses que nosaltres no veuríem!!
ResponderEliminarsi, són realment uns exploradors!
Eliminar